۱۳۹۷/۰۴/۲۸

بافق-مبارکه

زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) ساعت۱۷:۰۰ در موسسه بیت الرضا(ع) حرکت خود را با بیان نکاتی از قافله سالار کاروان و خواندن نماز شکر شروع کردند.

کاروان با حضور خدام آستان قدس رضوی،آیت الله مدرسی.جمعی از روحانیون و مسئولین شهرستان حرکت خود را آغاز نموده و با کسب اجازه از آستان مقدس امامزاده ظهیر الدین عبدالله ابن موسی ابن جعفر(ع) قدم در راه عشق نهادند.

با استقبال گردان امام حسین(ع) وارد سپاه پاسداران شدند و به امامت آیت الله مدرسی نماز مغرب و عشا را به پا داشتند پس از آن آیت الله مدرسی و حجة الاسلام پیش نمازی به سخنرانی پرداختند و زوار با بدرقه اهالی شهرک آهنشهر و روستای مبارکه طی طریق نمودند و با تکریم قبور شهدای گمنام روستای مبارکه،زوار شب برای استراحت در مسجد ولی عصر دانشگاه آزاد حضور یافتند.

قسمتی از سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین مدرسی به شرح زیر است:

ماه ذی القعده الحرام ماه انتصاب دار به امام هشتم است.روز اول این ماه سالروز ولادت حضرت معصومه است.آخرین روز ماه هم سالروز شهادت حضرت جواد الائمه فرزند امام رضا است.

انسان نیاز دارد به رزق و روزی معنوی چون بدن انسان تنها بدن مادی نیست این بدن حامل انسانیت انسان است آن وجود اصلی انسان روح انسان است و همانطور که بدن ما نیاز به غذای مادی دارد روح هم نیاز به غذا دارد.

چیری که بر ما واجب است خودسازی و ترکیه است،پیمودن راه اهل بیت عصمت و طهارت است،پیمودن راه امام هشتم است.

شما برادران بعنوان یک سرمایه معنوی و بعنوان یک تولید کننده فضا و هوای مطبوع معنوی در جامعه هستید.

خوشبختانه این مسیری را که برای شما در نظر گرفته اند مسیری است به عنوان جاده ولایت مسیر امام هشتم  است،آن هم بر اساس پژوهش دقیق و مستند ومحکم و تاریخی.

 همچنانی که ماه ذی القعده ماه بشدت انتصاب دار به امام هشتم است استان یزد هم به شدت انتصابش به امام هشتم روشن است .درطول 2200 کیلومتری که امام رضا(ع) از مدینه تا تا خراسان طی طریق کرده اند،حدود 600 کیلومتر را در استان یزد طی الطریق کرده اند که ما در استان های دیگر کمتر داشتیم .این مسیر طولانی که امام در این مسیر طی طریق فرموده اند همین مسیر است که شما قدم بر میدارید و پا بر جای پای امام رضا می گذارید.

این مسیررا قدر بدانید اذکار خداوندی را،حفظ قرآن را، بر گرفتن سیره اهل بیت را،دعای خیر را مخصوصا در زمان حاضر که زمان اوج دشمنی های دشمن است همه ما نیاز داریم به دعای خیر شما،امروز دشمن پنجه در پنجه یکدیگر قرار داده است تا با مشت واحد علیه این نظام و انقلاب حرکت خبیثانه خود را یکسره کند، ماهم نیاز به انسجام،اتحاد،تدبیر،کوشش و نیاز به محور رهبری ولایت و جلوداری داریم و بالاتر از اینا نیاز به توسل و استمداد اهل بیت عصمت و طهارت داریم.

این سفر را گرچه به نام جناب نجمه خاتون در نظر گرفتید و ثوابش را هدیه میکنید به جناب نجمه خاتون، اما از آن بزرگوار بخواهید برای حل مشکلات اجتماعی ما، حل مشکلات جوانان ما، حل مشکلات اشتغال و اقتصاد ما.

امیدوارم خدای متعال توفیق دهد بتوانیم راه ائمه را همراه با عنایت امام زمان طی کنیم.

والسلام علیکم و رحمه ا… و برکاته