روز پاسدار چه روزی است

در جمهوری اسلامی ایران، سوّم شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام حسین(ع)، به عنوان روز پاسدار، نام‏گذاری شده است. پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با تأسّی به شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی امام حسین(ع)، در راه حفظ آرمان‏های والای اسلام و انقلاب اسلامی و نیز حراست از تمامیّت ارضی جمهوری اسلامی، صحنه‏هایی فراموش نشدنی و حماسه‏هایی با شکوه آفریدند و خود، سرمشق جوانانِ مؤمن و آزادی‏خواه جهان شدند.

روز ولادت امام حسین را امام خمینی (ره) روز پاسدار نامگذاری کردند و به همه سربازان مخلص اسلام این پیام را گوشزد کردند که شما پیرو راه امام حسینی هستید که در عین حالی که پسر پیامبر و امام زمان عصر خویش است، بالاترین و والاترین سرمایه عصر خود را که جان امام زمان است را در راه خدا و دینش فدا می‌کند تا اسلام را زنده نگاه دارد.

روز پاسدار یادآور پرچم فتحی‌ است که با پیراهن خونین حسین در کربلا برافراشته شد و امروز به پاسداران رسید تا همیشه اولین داوطلب برای فرشته شدن و پریدن باشند. پاسدار، یعنی آن که در ناگهانی از حادثه، همواره لبیک‌گوی فرمان «حی علی خیر‌العمل» است؛ زیرا در مسیر عشق، تنها عمل است که ایمان را گواهی می‌دهد.